(Alarm) nummers

Bij schade kunt u altijd contact opnemen met uw eigen verzekeringsadviseur.
Er zijn ook situaties waarin u direct hulp nodig heeft. Dan kunt u contact opnemen met de alarmcentrale van de volmachtgever/verzekeraar. Op uw groene kaart/polis kunt u zien wie de volmachtgever/verzekeraar is.

Allianz Global Assistance
7 dagen per week bereikbaar:

  • Voor spoedeisende hulp in binnen- en buitenland: +31 (0) 20 592 92 92.
  • Voor pechhulp in binnen- en buitenland: +31 (0) 20 851 22 94.

Anker Reisverzekeringen
Voor spoedeisende hulp in binnen- en buitenland 7 dagen per week: +31 (0) 50 520 99 96.

AnsvarIdéa
De Ansvar Alarmcentrale voor spoedeisende hulp in binnen- en buitenland:

  • Autoverzekeringen:
    • Tussen 08.30 - 17.00 uur: 0900 - 8840.
    • Buitenkantoortijden: 088 - 00 112 90.
    • Aanrijding in het buitenland: +31 (0) 88 001 12 90.
  • Reisverzekeringen
    • Vanuit het buitenland: +31 (0) 70 314 53 53.

Nationale Nederlanden

  • Voor spoedeisende in binnen- en buitenland betreffende voertuigen, medische hulp op reis, of boten en woonboten: +31 (0) 26 400 23 90 (7 dagen per week bereikbaar).
  • In geval van autoruitschade, kunt u afhankelijk van de gekozen dekking terecht bij
    • Glasgarant, het herstelnetwerk van Nationale Nederlanden: 085 - 90 208 76.
    • Wilt u de ruitschade elders laten repareren? Neem dan eerst contact op met 088 - 66 331 11.

Gebouwen en inboedel
Bij calamiteiten en/of spoedreparaties op gebouwen- en inboedelpolissen, zoals bijvoorbeeld brand-, water- ,storm- , inbraak- of rioolschade: 0800 - 36 562 67.

Gestolen voertuig
Meld diefstal van uw (motor)rijtuig (personen-, bestelauto, motor, scooter, bromfiets, caravan, aanhanger) direct na ontdekking bij het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit: +31 (0) 55 741 00 01.

Rhion

  • Pechhulp: kunt u door pech niet verder rijden en bent u verzekerd voor pechhulp?
    Dan belt u de Rhion verzekeringslijn: +31 (0) 40 790 09 00.
  • Is uw voertuig niet langer rijdbaar als gevolg van een ongeval?
    Dan belt u de Rhion verzekeringslijn: +31 (0) 40 790 09 00.

Geschil melden bij rechtsbijstand

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering via ons afgesloten en wilt u een zaak melden?
Dan kunt u het beste rechtstreeks de volmachtgever/verzekeraar zelf bellen. Dat is de snelste route om in contact te komen met de aangewezen juridisch adviseur.
Tip: versnel uw melding door uw polisnummer en relevante documentatie bij de hand te houden.

Anker Rechtshulp
Telefoon tussen 8.30 - 17.00 uur: 050 - 52 097 95.
E-mail: nieuwezaak@anker.nl. 

Arag
Telefoon tussen 8.30 - 17.30 uur: 033 - 43 423 42. 

Das
Telefoon tussen 8.00 - 17.30 uur: 020 - 651 88 15. 

Das
Nationale Nederlanden maakt gebruik van de dienstverlening van Das.
Telefoon tussen 8.00 - 17.30 uur: 020 - 651 88 15.